Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Rowana

07 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier is ie dan toch... blogverhaal nr. 1.
Laat jullie maar verrassen, want dat doe ik ook!

Nadat ik thuis nog afscheid had genomen van de ouders van Kevin en de miem gingen we op weg naar het vliegveld. Omdat we geen file en dergelijk zijn tegengekomen waren we veeeels te vroeg aanwezig. Gelukkig dus wel alle tijd om uit te zoeken waar alles te vinden was.

De eerste tegenslag kwam bij het inchecken. Ik stond als tweede in de rij, werd echter pas na ongeveer een uur (1 uur!!!) geholpen. Het (nieuwe) incheck systeem van British Airways lag eruit en er konden dus geen boarding passen geprint worden. Na 1 uur (!!) wachten werd besloten alles maar handmatig te doen.. halleluja!

Niet lang daarna was het dan toch zover.. afscheid nemen van pap, mam en natuurlijk mijn sgatsie Kevin. Dit ging niet zonder tranen. Maar ik was "gelukkig" niet de enige met tranen in de ogen. Eenmaal in de gate heb ik wel nog "adiejuh" geroepen, achteraf bleek dit dus niet hoorbaar te zijn geweest, maar heb ik mij niet meer omgedraaid. Met rode ogen naar de paspoortcontrole, waar die man me natuurlijk eens goed bekeek, en naar de douanne etc.
Na hier mijn handbagagekoffer te moesten openen vroeg de meneer mij of alles goed ging. Ik (nog steeds met rode ogen I guess) verteld dat ik 4 maanden van thuis weg zou zijn. Kort gesprek gehad over de reden van mijn reis was ik toch weer iets gekalmeerd door de vriendelijke man, die mij tevens nog in het Nederlands een goede reis wenste.

In vliegtuignummer 1 (naar londen) had ik lekker veel ruimte: 3 stoelen voor mij alleen.

De 5uur durende overstap in londen was simpelweg saai. Klaar.

Laat in de avond vertrok ik eindelijk voor de 11uur durende reis naar de eindbestemming: Cape Town! Onderweg kregen we midden in de nacht nog ons avondeten; heerlijk met een vleugje turbulentie. En daarna heb ik raar maar waar goed geslapen.

Aankomst Cape Town was volgens planning. Koffer direct gepakt en gezocht naar de chauffeur met mijn naam op het bord. Ik ben veel variaties gewend, maar ''Rekwana Blezer'' is een nieuwe!

Aangekomen bij het huis, kreeg ik direct het belangrijkste papiertje onder mijn neus geduwd: het wifi-wachtwoord! Yes! De rest van de dag heb ik kennis gemaakt met de lokale Spar, de huisgenoten (waarvan 2... jaja.... Nederlands), etc. en natuurlijke appen/facebook/skypen :D

Maar om dus een lang verhaal kort te maken: tot nu toe een goede reis achter de rug, goed en wel aangekomen volgens planning en de eerste dagen vooral alles rustig bekijken en ervaren.

Next week gaan we van start: de start van de stage!

  • 07 Januari 2016 - 18:27

    Karin:

    WoW, veel indrukken dus. Dat emotionele herken ik wel maar zodra je begint met stage vliegt de tijd voorbij. Geniet geniet geniet. En Kevin die entertainen we hier wel ;)!

    Xxx Bas, Karin en Lonne

  • 07 Januari 2016 - 18:27

    Silvia:

    Gelukkig dat je goed bent aangekomen
    En dat we je reis mee mochten beleven
    Gruss het sil

  • 07 Januari 2016 - 18:54

    Sgatsie Kevin:

    Lieverd,

    Het lastigste punt hebben we overleefd, dat was het afscheid.
    Voordat we het weten vliegen we elkaar weer in de armen op het vliegveld van Johannesburg <3

    Veel plezier, maar met name kennis en ervaring tijdens de stageperiode.

    Loveyou<3

  • 07 Januari 2016 - 19:32

    Gerda:

    Hallo Rowana,
    We zijn blij dat je goed aangekomen bent. We zullen je blog blijven volgen. En nu wordt het dus: aanpakken, maar ook: genieten.

  • 07 Januari 2016 - 19:39

    Elvira:

    Hey Rekwana :) :)

    Wat leuk om te lezen dat je reis goed verlopen is en dat je veilig bent aangekomen.
    Hopelijk heb je tijd om te blijven bloggen, is leuk om te volgen hoe je periode in Afrika is.
    Ik wens je een hele leuke en leerzame tijd en tot snel!!

    xxx

  • 07 Januari 2016 - 19:44

    Hub Knarren:

    mooi dat je goed bent aangekomen, ben benieuwd naar jouw volgende verslagen. veel plezier daar.

  • 07 Januari 2016 - 21:27

    Daphne:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen!
    Heel veel plezier en succes, geniet van je stageperiode!!
    Voordat je het weet is het weer voorbij! :)

    XXXX

  • 07 Januari 2016 - 21:59

    Kyra:

    Rowy,

    fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    En jouw nieuwe naam bevalt me goed!
    veel plezier!

    Dikke kus

  • 08 Januari 2016 - 17:30

    Ivonne:

    gelukkig is alles goed verlopen was voor ons een geruststelling tranen hebben bij ons ook gelopen maar dat hoort erbij ik hoop dat je een mooie tijd daar hebt en je draai daar vind veel ervaring op doet maar ook plezier dan vliegen die maanden om kusjes van ons

  • 09 Januari 2016 - 22:32

    Mam/miriam:

    Rowi, vanochtend via via vernomen van je blog; prachtig verhaal. Geweldig dat je deze beslissing genomen hebt. Niemand kan vluchten voor zijn hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt. Ik wens je veel plezier, -geluk, -levenservaring en een goede gezondheid op je reis en zal met belangstelling je blog volgen.

  • 10 Januari 2016 - 17:17

    Ruud /pap:

    Rowana, maanden heb je hiernaar uitgekeken en naar toegeleefd. Met elke stap in de voorbereiding kwam het vertrek dichterbij. Het boeken van het vliegticket was toch wel één van de hoogtepunten. Vanaf het begin hebben wij je keuze ondersteund, wetende dat het afscheid nemen zwaar zou zijn. Nú ben je er en is niet alleen je stageperiode begonnen maar ook een onvergetelijk avontuur. Ervaar en geniet ervan, want als je eenmaal je draai gevonden hebt, vliegt de tijd voorbij. Heel veel succes en een dikke knuffel, pap.

  • 24 Januari 2016 - 11:56

    Opa:

    dag Rowana,
    nu ik het adres heb kan ik reageren.
    Je hebt een goede reis gehad. Goed aangekomen en al een beetje ingeburgerd.
    De tijd gaat snel en binnenkort zien wij je weer terug.
    veel succes
    Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 7373

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: