De avonturen gaan langzaam écht beginnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu De avonturen gaan langzaam écht beginnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu

De avonturen gaan langzaam écht beginnen

Door: Rowana

Blijf op de hoogte en volg Rowana

23 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om te beginnen.... in het weekend was het WARM! 36 en 38 graden! Beetje veel van het goede als je het mij vraagt. Maargoed, nog steeds beter dan sneeuw hahaha!

Goed, allereerst zijn we dus met een hele groep op zaterdagochtend naar een kinderziekenhuis gegaan om daar de kinderen wat te vermaken. En of ze het leuk vonden! Ballonnen, make-up, nagellak, marshmellows, lolly's, cup cakes, alles! De kinderen straalden! In Zuid-afrika is het dus een gewoonte om tegen meisjes/dames/vrouwen die ouder zijn 'anti' te zeggen. We waren nog nauwelijks binnen: Anti! Anti! Anti! Iedereen wilde spelen, opgemaakt worden etc. We kwamen handen te kort. Na een half uur vroeg ik of ik enkele (!!) foto's mocht maken. Ik had de camera nog niet aangezet of het was: Anti! Photo! Smile! Mijn mooie roze camera was duidelijk geliefd. De ballonnen gingen aan de kant, want nu wilde iedereen foto's maken en kijken met mijn camera, geweldig! Uiteindelijk waren het 3 meisjes die over de camera 'gewaakt' hebben.... met 80 foto's als resultaat. Deze foto's mag ik helaas niet online zetten, maar leuk dat ze waren!!!

Omdat het zo ontzettend warm was hadden we besloten vandaag verder niks 'actiefs' te doen. We zijn in de middag naar Woodstock gegaan naar The Old Biscuit Mill, een soort voedel/eet-markt met een gewone markt ernaast. Hier hebben we wat gegeten en daarna zijn we nog naar Waterfront gegaan, om ook daar lekker koel in de binnenmarkt rond te slenteren. Hier tevens ansichtkaarten gekocht. Deze heb ik enkele dagen erna beschreven en verzonden... ben benieuwd óf en wanneer ze aankomen! :D

Op stage ben ik voor de eerste keer met een patiënt het zwembad in geweest. Mevrouw vond het best wel eng, tenminste... zo keek ze. Het geheel was me toch een gestuntel....: oke, hoe ga ik haar van de rolstoel tot bij het zwembad krijgen? Deze mevrouw kan wel lopen met ondersteuning, maar normaal lopen ze niet buiten op blote voeten... Maargoed, toch maar besloten te lopen. Toen bleek natuurlijk dat de stenen gloeiend heet waren! Het verwonderde me hoe kalm ze bleef, ik kon bijna niet stil staan zo warm waren die! Eenmaal bij het zwembad...hmm hoe ga ik haar nu ook echt IN het zwembad krijgen. Want lopen is 1 ding, maar trappenlopen kunnen ze dus niet. Hm ja.. oke dan misschien toch maar trede voor trede tillen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar vergeet niet: Rowana is hier nog steeds in actie eh... want wat bleek: Ik had dus nog gewoon al mijn kleren aan (wel zwemkleding eronder, maar dat heeft weinig nut natuurlijk). Oke en nu dan, ik kan niet zeggen van '' blijf maar even staan'... Dus toch maar even wat hulp geroepen om haar vast te houden. Ik snel kleding uit en hup weer met de voeten het water in, want de tegels waren helaas niet afgekoeld in de tussentijd... Daarna weer trede voor trede verder en uiteindelijk was mevrouw he-le-maal in haar nopjes! Lachen, beetje in het water spartelen en verder gewoon lekker hangen in een opblaasring.. living the good life haha! And so was I ;)

Nu dan echt het aller vetste.. tot nu toe tenminste: het beklimmen van Lion's Head! Op donderdagmiddag/avond heb we onze wandelschoenen aka zomer-gympies aangetrokken en hebben de berg Lion's Head beklommen. Lekker ouderwets klimmen en klauteren over de rotsen! Heerlijk! Eenmaal boven hebben we eerst, enkele honderden geloof ik, foto's gemaakt met de Zuid-Afrikaanse vlag terwijl we op het alles hoogste punt stonden. Deze vlag is van een van de Zuid-Nederlandse Dames (zo beter dames? Haha!) De wind werkte niet echt mee, maar uiteindelijk zijn er toch wat goede foto's uitgerold. Na ongeveer een halfuur begon de zonsondergang. Lekker relaxen, lekker weertje en een prachtig uitzicht over zon, zee en stad! En na de zonsondergang... weer naar beneden klauteren natuurlijk! Eerst was het nog licht, maar uiteindelijk hebben we de toch afgesloten in het donder met zaklampje. Zweterig en moe, maar zeer zeker voldaan!

Op vrijdagmiddag besloten Lara (een mede-fysio-stagiaire in Woodside) en ik om er een rustige, gezellig natuurmiddag van te maken. We hebben de middag besteed in de tuinen van Kirstenbosch: prachtige natuur met veel bomen en planten. Deze tuinen staan tevens bekend om de 'Treetop Canopy Walkway'; een pad ter hoogte van de boomtoppen. Wandelend hierover kon je over de gehele tuin én richtig stad kijken. Eerlijk is eerlijk, het pad was best wel kort. Maar dat mocht het uitzicht en natuurlijk de pret niet drukken.
Vrijdagavond zijn we nog gaan uiteten met een hele groep als afsluiter van de werkweek.

En daarna.... bedtijd! Ik ben benieuwd wat het nieuwe weekend en de volgende week gaat brengen... hint hint! ^^)

  • 23 Januari 2016 - 13:03

    Hub Knarren:

    Heel mooi Rowana, voel me ook een klein beetje in Afrika,alleen niet zo warm,maar geniet er verder van.
    groetjes.

  • 23 Januari 2016 - 14:50

    Ivonne :

    Fijn dat je weer wat hebt geschreven kunnen we ook volgen wa
    T daar gebeurt maak maar weer een mooie week van en geniet ervan gr

  • 23 Januari 2016 - 15:01

    Mam/miriam:

    ha ha, living the goodlife in het zwembad! Ik zie je nog als klein kind, dat nauwelijks lopen kon, thuis in het zwembadje..! Ik moest toen hulp inroepen om het zwembad schoon te maken...wat in het water dreef weet je zelf wel!

  • 25 Januari 2016 - 14:23

    Gertie Beckers:

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Doordat je zo leuk je verhaal schrijft beleven wij het een beetje mee. Groetjes Gertie.

  • 28 Januari 2016 - 13:48

    Pap / Ruud:

    Je bent niet alleen gedreven in je studie en stage, maar ook in het schrijven van je Weblog. Super te lezen dat het je goed bevalt. Ondanks het fysiek toch zwaar is met deze patiënten, geeft alles voor hun. Gelukkig vergeet je jezelf niet en geniet je samen met je huisgenoten en studiegenoten van je vrije tijd. en dat verdien je. Geniet en tot volgend blog. Pap/Ruud.

  • 30 Januari 2016 - 18:02

    Inge:

    Hi Rowana,
    Ik ben jaloers! :)
    Geniet van alle mooie momenten die nog gaan komen.

    Ps. Ga een keertje ontbijten (of burgers eten) bij Clarke's of diner bij Chef's Warehouse. Te lekker!
    Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7415

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: