Pasen op zijn Zuid-Afrikaans - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu Pasen op zijn Zuid-Afrikaans - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowana Blezer - WaarBenJij.nu

Pasen op zijn Zuid-Afrikaans

Door: Rowana

Blijf op de hoogte en volg Rowana

29 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een week met een lang weekend, dat is het excuus dat dit blog weer iets later dan normaal online komt. Veel leesplezier!

Wauw wauw wauw. Zoals wellicht al in een eerder blog gelezen zijn we deze week begonnen met het trainen voor de IMPI challenge. Dat heb ik gevoeld. De eerste keer hebben we 'slechts' 5 tot 10 minuten gerend. Maar dit was ook wel genoeg voor de eerste keer. Ik voelde al direct aan mijn buik-, rug- en natuurlijk beenspieren dat ik niet meer de conditie heb van een voetballer!
De dag daarna hadden we wijselijk besloten om maar niet te rennen. En dat was maar goed ook, want in de middag kwam de paashaas op bezoek! Overal lagen chocolade eitjes verstopt en die moesten natuurlijk gezocht worden. Iedereen was zo enthousiast dat alle eitjes binnen 10 minuten gevonden waren! Dat was echt te snel voor woorden. Gelukkig mochten daarna ook alle eitjes worden opgesnoept. Maar ook dat duurde nog geen halfuur....
Op de donderdag zijn we er weer tegenaan gegaan! Deze keer hebben we een halfuur gerend; hetzelfde rondje, maar dit maal 3 keer. Ik zeg 'goed bezig Rowana!', maar mijn benen zeggen 'heb jij ze nog allemaal op een rijtje?'

Op donderdagavond zijn we ter eren van de verjaardag van een huisgenootje van Lara gaan uiteten in Canal Walk. Daarna zijn we gezellig naar de film 'How to be single' geweest. Nog eens echt goed kunnen lachen!

Vrijdag was een rustige dag. Ik ben begonnen met het draaien van enkele wasjes, waaronder het dekbed. Het einde komt in zicht, want dit is het laatste dekbed-wasje geweest van mijn Zuid-Afrika avontuur. Wat een raar, dubbel, gevoel... over een maand kan ik eindelijk Kevin weer in de armen vliegen, maar dat betekend ook dat ik over 1,5 maand dit prachtige land weer ga verlaten, zonder te weten of ik ooit nog terugkom. Verder een paar boodschappen gehaald en gewerkt achter de computer. In de avond ben ik nog met Lara naar de markt in Hout Bay geweest... toen ik thuis kwam zat er plots wéé'r een souvenirtje in mijn tas! Ik begrijp echt niet waar al die souvenirtjes vandaan komen maar goed. Ik weet gelukkig wel iemand die ik daar wel blij mee kan maken, dat scheelt!

Op zaterdag was ik weer vroeg uit de veren, want de planning was om alwéér met Lara op pad te gaan. Deze keer zouden we gaan kayaken bij boulders beach: PINGUÏNS!! Echter zat het weer niet mee en kreeg ik (natuurlijk nadat ik al gedoucht etc. was) het bericht van de organisatie dat het weer te slecht was: gecanceld. De rest van de dag heb ik dus maar goed besteed met werken aan de scriptie.
In de avond zijn Angela, Eline en ik naar een deephouse evenement gegaan: Nora&Pure in Shimmy beach club. Het was echt een geweldige avond die veel te vroeg eindigde... om 4uur 's nachts.

Echt uitslapen zat er op paaszondag niet in. Na een powernap van 3,5 uur ging namelijk alweer de wekker. In plaats van met familie heb ik Pasen dit jaar gevierd met vrienden. Op zondagochtend kwamen we allemaal bij elkaar voor een paasochtend/brunch. Natuurlijk mochten de chocolade haasjes niet ontbreken. Na het ontbijten/brunchen/lunchen zijn we nog gezellig naar een marktje geweest. Wauw huh? Nog een souvenir? Maar hoe dan? En voor wie zal deze dan wel niet zijn? Surprise, surprise...
Daarna werd het tijd om thuis te gaan luieren. 's Avonds ben ik vroeg naar bed gegaan, want...

Vroeg in de ochtend (lees: 7.00) zaten we alweer in de auto op naar het volgende avontuur. Op deze paasmaandag ben ik dit jaar niet op zoek gegaan naar eieren of paashazen, maar naar de big5 in Invendoorn. De safari was echt super gaaf! We hadden het geluk dat we voorin in de safari-jeep mochten zitten, dus we konden alles goed zien. Ik voelde me net een klein kind. Zodra we het gebied in reden waren de ogen wijd geopend, zoekend naar dieren. Het eerste dier dat we in de verte zagen was een giraf. Ik vond het toen al gaaf, terwijl we zover van de giraf af waren dat die net zo groot was als een mier. Natuurlijk zijn we alle dieren gaan (op)zoeken en probeerden we zo dicht als mogelijk bij de dieren te komen. Neushoorns, buffalo's, springbokken, kudu's, zebra's, olifanten, giraffen, cheeta, leeuwen, ik heb het allemaal gezien! Alleen de luipaard en de nijlpaarden niet. De luipaard is een nacht dier dus die wordt maar zelden overdag gespot en voor de nijlpaarden was het zo warm dat ze onder het water bleven. Dus helaas nog niet het zien van de Big 5 kunnen afvinken. In ruil daarvoor hebben we wel direct achter een giraf gereden en geeft de ranger de jeep zelfs in de achteruit moeten duwen omdat de olifanten zo dicht, voor onze auto, onze kant op kwamen gelopen. Het geheel is gewoon het beste samen te vatten als WAUW!
Op de terugweg besloten we spontaan te gaan uiteten en nog naar de bios te gaan.

Ahja, waarom ook niet eh; normale mensen gaan geen 4 maanden naar Zuid-Afrika...

  • 29 Maart 2016 - 19:41

    Hub Meessen:

    leuk verslag en de pasen ook gezellig gehad heb ik gelezen. Wie weet gaan jullie in de toekomst nog eens op vakantie naar dit mooi land. Het reageerde al mensen voor je te sponsoren, dus dat word hard rennen veel plezier.

    Groet, Hub

  • 29 Maart 2016 - 20:14

    Gertie Beckers:

    Rowana ik heb weer met veel plezier jouw blog gelezen. Wat jij daar ziet, doet en mee maakt is in een woord .... fantastisch. Ik denk dat geen vakantie dit kan evenaren. Blijf genieten en ga zo door met werk en stage.


    Groetjes Gertie.

  • 30 Maart 2016 - 10:05

    Hub Knarren:

    mooi wat jij allemaal mee maak, geniet er van. groetjes.

  • 30 Maart 2016 - 12:49

    Mam/miriam:

    Hoi Rowana,

    Aan alles komt een einde, ook aan je stage periode in Afrika. Met gepaste trots kun je Afrika verlaten, je hebt het gedaan, je bent gegaan! Van te voren lijken 4/5 maanden lang, maar je ziet ze zijn zo voorbij en na je vakantie, samen met Kevin, komt ook je afstuderen dichterbij. Dat is toch ook een super gedachte bij het verlaten van het prachtige land van de BIG-5, terug naar ons kleine “kikkerland”….? Haha eenmaal afgestudeerd krijg je in ons land niet te maken met de BIG-5, maar met BIG-register!

  • 31 Maart 2016 - 10:08

    Pap/Ruud:

    Haha, jij de Big5 gezien op safari, ik heb de Big5 gezien in de sportschool! Ondanks jij met de Pasen niet thuis was hebben we de chocolade paashaas met ons drieën verorberd. Desondanks behoor ik niet bij de big5! Alle gekheid op een stokje, je hebt alweer een onvergetelijke week achter de rug. Langzaamaan begint het aftellen. Maar – met inachtneming van de veiligheid - geniet, want ook deze paar weken zijn voorbij voordat je het weet.
    Groetjes pap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowana

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 7389

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Mei 2016

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: